Chyba nie ma cz艂owieka w naszym kraju, kt贸ry nie s艂ysza艂by o Wi艣le, mie艣cie rodzinnym Adama Ma艂ysza, najbardziej rozpoznawalnego skoczka w Polsce. To niewielkie miasto po艂o偶one jest w艣r贸d g贸r Beskidu 艢l膮skiego i le偶y u 藕r贸de艂 najwi臋kszej polskiej rzeki. Ze 藕r贸de艂 na Baraniej G贸rze wyp艂ywaj膮 potoki Czarna i Bia艂a Wise艂ka, kt贸re po po艂膮czeniu si臋 i przyj臋ciu w贸d potoku Malinka tworz膮 rzek臋 Wis艂臋.
Te wszystkie niezliczone walory przyrodnicze tworz膮 niew膮tpliwie z Wis艂y miejscowo艣膰 o charakterze turystyczno鈥搘ypoczynkowym, do kt贸rej co roku przyje偶d偶a tysi膮ce turyst贸w. Jednak nie tylko sama natura zach臋ca ich do odwiedzania Wis艂y, powodem r贸wnie偶 s膮 dzia艂ania promocyjne, kt贸re najcz臋艣ciej obejmuj膮c膮 tradycyjne formy w postaci drukowanych mapy, ulotek, folder贸w czy przewodnik贸w turystycznych.
Jednak偶e w 2019 roku Wis艂a uruchomi艂a witryn臋 interaktywn膮, z kt贸rej mo偶na korzysta膰 w Wi艣la艅skiej Organizacji Turystycznej. Projekt zosta艂 zrealizowany w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszar贸w Wiejskich: Europa inwestuj膮ca w obszary wiejskie pod tytu艂em “Multimedialna brama Beskid贸w. Witryna internetowa jako innowacyjna odpowied藕 na potrzeby i wymagania turyst贸w” maj膮ca na celu “promocj臋 walor贸w turystycznych Wis艂y poprzez wprowadzenie innowacyjnego rozwi膮zania w postaci witryny interaktywnej. Ponadto w ramach operacji wydrukowano foldery promocyjne, mapy Wis艂y oraz poczt贸wki, w nak艂adzie 10 ty艣. sztuk ka偶da.” Projekt wsp贸艂finansowany by艂 ze 艣rodk贸w Unii Europejskiej w ramach dzia艂ania “Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” Programu Rozwoju Obszar贸w Wiejskich na lata 2014-2020. Projekt zosta艂 zrealizowany w ramach naboru prowadzonego przez LGD “Cieszy艅ska Kraina” pod numerem CK.PO.tp01/2017-W02. Mieli艣my przyjemno艣膰 by膰 cz臋艣ci膮 tego projektu.
Projekt wymaga艂 od nas zrealizowania us艂ugi Hybrydowej promocji produkt贸w turystycznych, czyli dostarczenia zar贸wno produkt贸w cyfrowych jak i analogowych.
Pierwszym etapem stworzenia witryny by艂o jej zaprojektowanie pod k膮tem graficznym oraz technicznym. Wyzwaniem by艂o przygotowanie interaktywnej mapy turystycznej w taki spos贸b, aby odzwierciedla艂a jak najwi臋cej obiekt贸w i atrakcji turystycznych, nie trac膮c jednocze艣nie na przejrzysto艣ci. Zastosowali艣my podk艂ad OpenStreetMap, na kt贸ry na艂o偶yli艣my nasz膮 autorsk膮 Turystyczn膮 Map臋 Wis艂y, nast臋pnie przygotowali艣my graficznie ikony i “przypi臋li艣my” je do mapy jako: lokalizacje Informacji Turystycznej (3), atrakcje turystyczne (96), koleje linowe (7) i skocznie narciarskie (2), wybrane kwatery noclegowe (85), pomniki oraz rze藕by (8) oraz szczyty g贸r znajduj膮ce si臋 w granicach Wis艂y (72). 艁膮cznie 273 POI (Point of interest) na terenie gminy Wis艂a. Dodatkowo na mapie uj臋te zosta艂y szlaki turystyczne, spacerowe oraz rowerowe wraz z ich opisem oraz profilem wysoko艣ciowym i plikami GPX.
Opr贸cz samej mapy interaktywnej opracowali艣my graficznie materia艂y dotycz膮ce opisu wraz ze zdj臋ciami ka偶dej z atrakcji turystycznej, szlak贸w, miejsc noclegowych, gastronomii, sport贸w zimowych czy te偶 transportu w Wi艣le. W ramach ka偶dej z wymienionych kategorii wyodr臋bnione zosta艂y podkategorie np. naciskaj膮c ikon臋 szlak贸w wy艣wietla si臋 ekran ze szlakami w podziale na szlaki turystyczne piesze (PTTK), szlaki tematyczne, szlaki i trasy spacerowe, 艣cie偶ki dydaktyczne oraz trasy rowerowe. Wybieraj膮c interesuj膮c膮 nas podkategori臋 przechodzimy do konkretnych interesuj膮cych nas informacji.
Witryna interaktywna to nie tylko sama mapa, zdj臋cia czy opisy, to r贸wnie偶 filmy promocyjne, kt贸re mo偶na ogl膮da膰 podczas korzystania oraz mo偶liwo艣膰 bezpo艣redniego przej艣cia na stron臋 internetow膮 www.wisla.pl.
Jako uzupe艂nienie interaktywnej witryny multimedialnej, zapewnili艣my w ramach projektu druk folder贸w promocyjnych oraz poczt贸wek. Dodatkowo przygotowali艣my graficznie nasz膮 autorsk膮 map臋 turystyczna do druku w formacie A2 wraz z informacjami uzupe艂niaj膮cymi na jej rewersie (opisy atrakcji turystycznych, przebieg 艣cie偶ek dydaktycznych, szlak贸w turystycznych i tematycznych).
聽
Wszystkie sk艂adowe projektu, czyli multimedialna witryna internetowa oraz uzupe艂niaj膮ce materia艂y promocyjne zosta艂y przygotowane w sp贸jnej koncepcji i szacie graficznej.